Nyheder

Vil du gerne præsentere din forskning på DSMUs Årsmøde? Send os dit abstract nu og få muligheden for at præsentere dit forsknings- og/eller kvalitetsudviklingsprojekt inden for medicinsk uddannelse på årsmødet i november 2024 Praktiske oplysninger vedr. Abstracts til præsentation af

Lægelig uddannelse står højt på den politiske dagsorden og de fleste læger yder et stort stykke arbejde i den daglige undervisning og vejledning af studerende og uddannelseslæger. Men hvordan udvikler man sig løbende som underviser/vejleder? Hvilke metoder er bedst at

Til den årlige General Forsamling, afholdt lige efter DSMUs årsmøde d. 23. November, blev den nye bestyrelse valgt. Vi glæder os til at komme i gang med at planlægge endnu et spændende og lærerigt år for DSMUs medlemmer. Læs mere

I en ny artikel giver Louise Binow Kjær og kolleger indblik i, hvordan kliniske undervisere gennem en kombineret patientcentreret og studentercentreret didaktisk tilgang balancerer patienters og studerendes behov og ressourcer i den kliniske undervisning. Artiklen er netop udgivet i ’Patient

Kære alle Vi håber I vil indsende abstract til MUK 2023 – se hvordan nedenfor. OBS deadline er forlænget til 28. april Benyt MUK2023 som en mulighed for at præsentere din forsknings og- eller kvalitetsudviklingsprojekter inden for medicinsk uddannelse. Abstracts

LVS holder årsmøde 25. januar 2023 kl. 09.00 – 16.00 Der er nu åbent for tilmelding både til fysisk og virtuel deltagelse. Deltagelse er gratis for medlemmer af LVS – Pris 750 for ikke medlemmer. Sted : IDA Mødecenter, Kalvebod

Nikolaj Johansson forsvarer den 11.11.2022 klokken 13:00 – 16:00 sin PhD omkring hvordan, hvad og hvorfor medicinstuderende lærer ved problembaseret medicinsk uddannelse. Forsvaret foregår på Aalborg Universitet’s Campus Øst. Læse mere via dette link: https://www.hst.aau.dk/ph-d-defense-by-nicolaj-johansson-e45858

Fredag den 11. november forsvarer afdelingslæge Sarah Bube sin PhD i Store Auditorium på Sjællands Universitetshospital, Roskilde.

Patienterne fortjener kvalitet. Derfor skal læger uddannes hele arbejdslivet. Men det kniber med tiden til det”  

Vejledningssamtalernes overordnede formål er give den enkelte uddannelseslæge løbende uddannelses – og karrierevejledning. Vejledningen foregår gennem en række samtaler, som afholdes mellem uddannelseslægen og en senior læge, der er udpeget som vedkommendes hovedvejleder i den afdeling, hvor uddannelseslægen er ansat.