Masterclass 2019

Kort utilgængelig

Dato
Date(s) - 14/11/2019 - 15/11/2019
9:30 am - 3:00 pm

Kategorier No Categories


DSMU Master Class 2019

Feedback er en essentiel undervisnings og læringsstrategi i alle niveauer af medicinsk uddannelse. Det er en undervisningsstrategi da underviseren (vejleder, facilitator, etc) bruger feedback så de fastsatte mål kan opnås. Det er også en læringsstrategi som den studerende og yngre læge bruger til at blive opmærksomme på afstanden mellem eget nuværende niveau og mål. To perspektiver, der på samme tid har samme retning men dog alligevel forskellige. Feedback er således baseret på samarbejde mellem to eller flere personer og er essentielt for et godt uddannelsesforløb. Der findes mange modeller og erfaringer med feedback og af samme grund udvikler tilgangen til feedback sig dynamisk i takt med uddannelsessystemerne og uddannelsesforløb fra præ til postgraduat uddannelse.

Baseret på årets keynote fra Chris Watling vil vi i denne masterclass gennem præsentationer og workshops fokusere på:

  • positiv og modtager orienteret feedback
  • håndtering af negativ feedback og motivation for udvikling
  • grænsen mellem formativ og summativ assessment
  • 360 graders feedback i et organisatorisk perspektiv
  • udvikling af egen praksis omkring feedback ud fra Best Practice tankegang

Sted

Masterclass finder sted umiddelbart efter DSMU årsmøde 14-15 november 2019, på Center for Ledelse i København.

Undervisere på masterclass 2019 er:

Chris Watling, Associate Dean, Postgraduate Medical Education, Schulich School of Medicine & Dentistry

Gitte Eriksen, Uddannelseskoordinerende overlæge, Uddannelsesregion Nord

Gerhard Peter Dieckmann, CAMES RH

Ebbe Thinggaard, CAMES RH

Jeppe Emmersen, Prodekan, det sundhedsvidenskabelige fakultet Aalborg